گلهای بوستان انقلاب

وبلاگ اطلاع رسانی پایگاه مقاومت شهید دهنوی محله میرآباد ارجمند شهرستان نرماشیر

گلهای بوستان انقلاب

وبلاگ اطلاع رسانی پایگاه مقاومت شهید دهنوی محله میرآباد ارجمند شهرستان نرماشیر

نماز

هو المحبوب...

در سرسرای نماز ولوله ای برپاست! دل شکفته می شود و حزین بر آستان محراب سرمی کوبد. نوای اندوه با آوای شادی در هم می آمیزد و تب محراب بر جان عشق می ریزد. اینک قلم در راه جنون بر سکوی پرش از مرز عقل پای نهاده، قلمدان سینه گشوده و قلم از سوز عشق شعله به جان دفتر می زند.[1] در آستانه نماز، ققنوس، از خود بی خود شده، سر بر دیواره دل می کوبد و بی تاب حضور در محراب است. بی پروا از حزن و شادی برپا می شود و اشک و لبخند، یکدیگر را د رآغوش می گیرند. کِلک بی زبان دیوانه وار با آوای بلند بر سجاده نماز چنین می نگارد:

در سایه سار حیرانی قلم، محراب بیش از هزار صفحه در دفتر دل گسترده می شود.

درهنگامه هجران، شهپر عشق دلم، قاف تا قاف جهان را گشت، ولی دلپذیرتر از قله قاف تو جایی نیافت. سبکبال و سبکدل، جان را بر ضریح تمنا، گره زد تا آتشبان جاودان آتش وجودش باشد.

در هنگامه مهروزی از مشتی گِل عروج می کنماز دور دیار فراموشان، پا فرا می کشم و در تمنای عالم بقا قامت می بندم. از شهر شهود می گویم و برای تصویر آن دیار به نقش نماز می پردازم.

در گلباران ستایش سخن از برترین کرنش در محضر بانی عشق است تا پیک مهربانی محبوب، بال رحمت گشاید و با آن دل را از این غربت خاکی به ملکوت گره زند و افلاکی شود.

با محک نماز طینت نا پاک ابلیس هویدا شد و در آغوش آن "آدم و حوا" هبوط از بهشت را به جبران نشستند.

در پای نماز ابراهیم خلیل الله، برپا کرد حریمی نورانی از کعبه دلها که پروانه وار، گرد آن، روح را به پرواز در می آورند.

در عرصه نماز، اسماعیل (علیه السلام) از منا قربانگاهی ابدی آفرید و در نوای آن، نوح نبی کشتی ایمان خویش را از گرداب معصیت رهاند.

در قامت آن تصویر قامت های قیامت آفرین تماشایی ست.

 در حمد نماز بهترین واژه های ستایشگر در کنارهم، قداست محبوب را گواه می دهد و در سوره های آن برگزید ه ترین آیات خدا، زمزمه عاشقی و نجوای دلدادگی را به آدمیان می آموزد.

در قنوت نماز، هزاران ساغر ساقی در حال پر کردن قدح دل از کوثر رحمت رحمانی اند.

در رکوع آن هزار رکعت عشق در قاب یک گلواژه "رب العظیم" سرِ تعظیم فرود آوردنددر سجده نماز تصویر رجعت انسان به خاک در سجاده ساجدین نقش بسته است.

تشهد آن تصویر تابناک شهیدان تاریخ، وادی عشق را زینت می بخشد.

و سلام نماز ساحل امن نیایش در آغوش پیداترین ناپیداست.

نظرات 5 + ارسال نظر
پویان اخلاصی چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:09 ب.ظ http://www.faral.ir

سلام دوست من!
امروز داشتم یه سری به وبلاگها میزدم که اتفاقی به وبلاگ شما برخوردم.
خوب فکر میکنم شما نسبت به کاری که انجام میدید به یه سایت نیاز دارید.
یعنی اینطور فکر میکنم که اگه کارتو تو یه سایت ادامه بدی خیلی موفق تر میشی!
نظرت چیه ؟
من خیلی خوشحال میشم بتونم تو این زمینه بهت کمک کنم
من سرور دارم.:
اگه می خوای سایت بزنی من بهت میدم و قول میدم خیلی دوستانه به کارت برسم چون واقعا دوست دارم بهت کمک کنم
حیفه به خاطر چند تومان جلوی توسعه کارت گرفته بشه
ولی مطمئنم وقتی خودت بیای قیمتا رو ببینی شکه میشی و هوس میکنی یه سایت بزنی
میتونی قیمتامو با بقیه مقایسه کنی. اون موقه مطمئن میشی که امکانات و خدمات و همچنین قیمت من از همه بهتره!
اگه سوالی داشتی میتونی باهام تماس بگیری
پویان اخلاصی:09354871672
فقط یادت نره من با چند تومانه ناقابل یه سایت با امکانات کامل و کاملا آماده بهت میدم.
ایمیل آی دی من هست:faral1386@yahoo.com
pouyan_ekhlasi@yahoo.com

سلام دوست عزیز
از اینکه به این وبلاگ سر زدی ممنون و متشکرم از ابراز لطف شما نیز کمال تشکر و قدر دانی را دارم خیلی وقته به فکر سایت هستم ولی بنا به دلایلی تا کنون این اقدام صورت نگرفته است .امیدوارم بتوانم در آینده از همکاری شما بهره ببرم .با تشکر مجدد و فراوان

پویان اخلاصی چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:10 ب.ظ http://www.faral.ir

سلام دوست من!
امروز داشتم یه سری به وبلاگها میزدم که اتفاقی به وبلاگ شما برخوردم.
خوب فکر میکنم شما نسبت به کاری که انجام میدید به یه سایت نیاز دارید.
یعنی اینطور فکر میکنم که اگه کارتو تو یه سایت ادامه بدی خیلی موفق تر میشی!
نظرت چیه ؟
من خیلی خوشحال میشم بتونم تو این زمینه بهت کمک کنم
من سرور دارم.:
اگه می خوای سایت بزنی من بهت میدم و قول میدم خیلی دوستانه به کارت برسم چون واقعا دوست دارم بهت کمک کنم
حیفه به خاطر چند تومان جلوی توسعه کارت گرفته بشه
ولی مطمئنم وقتی خودت بیای قیمتا رو ببینی شکه میشی و هوس میکنی یه سایت بزنی
میتونی قیمتامو با بقیه مقایسه کنی. اون موقه مطمئن میشی که امکانات و خدمات و همچنین قیمت من از همه بهتره!
اگه سوالی داشتی میتونی باهام تماس بگیری
پویان اخلاصی:09354871672
فقط یادت نره من با چند تومانه ناقابل یه سایت با امکانات کامل و کاملا آماده بهت میدم.
ایمیل آی دی من هست:faral1386@yahoo.com
pouyan_ekhlasi@yahoo.com

فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج نصر شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:14 ق.ظ http://farhangi.coo.ir

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز از اینکه به وبلاگ ما سرزدین خیلی ممنونیم. لینک شما رو داخل وبلاگمون قرار دادیم. هر کمکی هم که از دستمون بر بیاد در خدمت شما هستیم.باز هم به ما سر بزنید.
و من الله التوفیق
یا علی

محمود مرادی شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:30 ب.ظ http://moradinaraghi.blogsky.com

از اینکه به وبلاگ من سر زدی و کامنت گذاشتی نهایت تشکر را دارم اگه گذرت به کاشان افتاد در ۶۰ کیلومتری آن به طرف دلیجان شهر من قرار دارد اگه دوست داشتی خوشحال می شوم میزبان شما باشم در ضمن به سایت naragh.ir هم سری بزن شهر من زادگاه یکی از بزرگترین علمای جهان اسلام به اسم ملا احمد نراقی صاحب کتاب معراج السعاده است .
با تشکر
مرادی

َع شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:54 ب.ظ http:// www.wxyz.blogsky.com

دوست عزیز سلام.من آیت الله بهجت رو از نزدیک زیارت کردم.معنی چهره نورانی رو اونجا فهمیدم.بقیه زندگیم تلاش شده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد