گلهای بوستان انقلاب

وبلاگ اطلاع رسانی پایگاه مقاومت شهید دهنوی محله میرآباد ارجمند شهرستان نرماشیر

گلهای بوستان انقلاب

وبلاگ اطلاع رسانی پایگاه مقاومت شهید دهنوی محله میرآباد ارجمند شهرستان نرماشیر

آزمایش موشک شهاب ۳




رزمایش پیامبر اعظم (ص ) 3 با رمز مقدس « یا رسول الله » توسط یگان های موشکی نیروی هوایی و واحدهای شناوری نیروی دریایی سپاه با هدف ارتقا توان رزم یگان های موشکی و واحدهای شناوری سپاه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در این رزمایش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موشک ارتقا یافته شهاب 3 را با موفقیت در رزمایش دریایی در خلیج فارس آزمایش کردند.
سردار سرتیپ حسین سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه با اعلام خبر پرتاب تعدادی از موشک های دوربرد و میان برد نیروی هوایی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص ) 3 در این باره گفت : به دشمنانی که قصد دارند با رزمایش های نظامی و عملیات روانی توخالی ما را مورد تهدید قرار دهند هشدار می دهیم دست ما همواره روی ماشه و موشک های ما همواره آماده پرتاب خواهند بود.
وی با اشاره به پیشرفت های موشکی سپاه در سیستم پیشرانه و چابک سازی تاکید کرد : این تنها بخشی کوچک از گزینه های دفاعی متنوع ماست که امروز در برابر دید جهانیان قرار دارد و عکس العمل واقعی ما در برابر تهدیدات دشمنان بسیار سریع تر قاطع تر و کوبنده تر خواهد بود.
وی در تبیین اهداف رزمایش در سطح استراتژیک تصریح کرد : این رزمایش تبلور عزم و اراده و اقتدار ملی نیروهای مسلح پرتوان جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات دشمنان است که در هفته های اخیر با ادبیات خشن و تهدیدآمیز سیاست خارجی خود علیه ایران را دنبال می کنند.
فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران افزایش روزافزون کمیت موشک ها و ارتقا کیفیت آن ها را از جمله تفاوت های اساسی این رزمایش در مقایسه با رزمایش های قبلی عنوان کرد و افزود : متخصصان صنایع موشکی همواره در جهت بهینه سازی و افزایش قابلیت رزمی این موشک ها تلاش می کنند و سیستم ها و سامانه های موشکی ما کاملا در وضعیت عملیاتی و آرایش دفاعی قرار دارند که ما را قادر می سازند در کمترین زمان ممکن عکس العمل دفاعی کوبنده و قاطع از خود نشان دهیم .
وی با اشاره به این که « این رزمایش مایه افتخار ایرانیان است » یادآور شد : پیام این رزمایش دفاعی بازدارنده و اقتدارآمیز برای دشمنان ما است که در محاسبات سیاسی و نظامی خود با دقت بیشتر عمل کنند.
سلامی آزمایش پیشرفت های موشکی سپاه و تمرین واکنش سریع و قاطع به تهاجم احتمالی و پرتاب همزمان تعداد زیادی از موشک ها را از اهداف دیگر این رزمایش ذکر کرد.
وی هم چنین در پاسخ به عملیات روانی رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد : ما فراتر از رژیم صهیونیستی فکر می کنیم و اعتقاد راسخ داریم که در شان ملت شریف ما نیست که خود را با این رژیم غاصب مقایسه کنیم و مقیاس تهدید و مقابله ما بسیار فراتر از رژیم صهیونیستی خواهد بود.
در این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص ) 3 انواع موشک های زمین به زمین میان برد و دور برد از کلاس شهاب ها فتح ها و زلزال ها مورد آزمایش قرار گرفت .
کارشناسان نظامی پرتاب موشک در شرایط جوی نامساعد و در تمام ساعات شبانه روز را از قابلیت های منحصر به فرد این موشک ذکر کردند.
براساس این گزارش صبح روز چهارشنبه عملیات پرتاب هم زمان این موشک ها با حضور فرمانده کل سپاه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تعدادی از مسئولین لشکری و کشوری با موفقیت انجام شد.
العالم نیز در این باره نوشت : موشک ارتقا یافته شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر به وزن یک تن در منطقه برگزاری این رزمایش واقع در خلیج فارس با موفقیت آزمایش شد.
این پایگاه اطلاع رسانی اضافه کرد : سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص ) توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه با بهره گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش های پیامبر اعظم 1 و 2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است .
تحلیلگران سیاسی و کارشناسان نظامی ایرانی و خارجی نیز گفته اند : این موشک می تواند اهداف داخل فلسطین اشغالی را در صورت حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران هدف قرار دهد.
ایران با تکیه بر توانمندی های خود و تجربیات مهندسان و متخصصان داخلی به قدرت موشکی منطقه تبدیل شده است .
ایران همچنین توانسته است دقت موشک شهاب 3 در اصابت به اهداف را بالا ببرد به طوری که این موشک می تواند اهداف را در فاصله دو هزار کیلومتری هدف قرار دهد.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص ) موشک های جدید را با موفقیت آزمایش کردند.
خبرنگار العالم در ادامه این گزارش اظهار کرد : موشک های جدید شهاب 3 بکار گرفته در این رزمایش همزمان شلیک شدند و شلیک همزمان موشک ها اظهارات مقامات ایران را مبنی بر این که ایران می تواند دشمنان خود را با تعداد زیادی از موشک ها در نخستین لحظات هرگونه حمله احتمالی به ایران هدف قرار دهد تایید می کند و با این آزمایش قدرت و توانایی خود را در هدف قرار دادن دشمن در دقایق نخست ثابت کرد.
ایران همیشه پیام صلح و آرامش برای همه طرف های منطقه ای و بین المللی به ویژه طرف های غربی فرستاده است و همیشه و حتی در این شرایط نیز تاکید می کند که خواستار حل مساله هسته ای از طریق گفت وگو است .
هم چنین دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت : برای انجام ماموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس و تنگه هرمز بخش عمده ستاد نیروی دریایی سپاه در منطقه ساحلی مستقر شده است .
وی طی سخنانی در منطقه رزمایش پیامبر اعظم (3 ) افزود : سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص ) توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه با بهره گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش پیامبر اعظم 1 و 2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است .
وی ادامه داد : در این رزمایش دستاوردها وتوانمندی های ویژه 2 سال تاخیر نیروی دریایی سپاه مورد تمرین و آزمایش در شرایط نبرد واقعی قرار گرفته است .
وی با اشاره به کارگیری انبوه شناورهای مختلف موشک انداز اژدرافکن راکت انداز انواع موشک های ساحل به دریا و بهره گیری از نیروهای ویژه عملیاتی و رزمی نیروی دریایی سپاه در این رزمایش اظهار کرد : در فاصله رزمایش پیامبر اعظم 2 تا امروز نیروی دریایی دامنه تسلط همه جانبه وعمیق مهارتی خود در حوزه نیروی انسانی و به کارگیری انبوه تجهیزات و سلاح ها را ارتقا بخشیده است .
فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد : در ابعاد تاکتیکی ویژگی منحصر به فرد و بی نظیر دریادلان نیروی دریایی سپاه به گونه ای است که آن ها با دستیابی به تاکتیک های نوین و بومی در شرایط مختلف « در همه جا هستند و در عین حال در هیچ جا نیستند.
وی افزود : نیروی دریایی سپاه به دلیل ماموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس سناریو رزمایش را متناسب با پهنه و دامنه ماموریت ها و ویژگی های محیطی و منطقه ای طراحی و مراحل مختلف آن در چارچوب منطق اهداف و زمان بندی تعریف شده با موفقیت و رضایت کامل در حال انجام است .
صفاری در پایان با تاکید بر اهمیت استراتژیک و فوق العاده خلیج فارس و تنگه هرمز گفت : نیروی دریایی سپاه با انجام این رزمایش ضمن نمایش اقتدار و آمادگی فراگیر و همه جانبه خود برای رویارویی با هرگونه شرارت و ماجراجویی احتمالی پیام اطمینان بخش و اعتمادآفرین خود به ملت ها و کشورهای منطقه را منتشر کرده است که جمهوری اسلامی ایران و آن ها بدون حضور بیگانگان قادر به تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده و از ظرفیت های لازم جهت جلوگیری از هرگونه تهدید برای انرژی مورد نیاز کشورهای جهان برخوردار می باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
آشنا جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ http://lovingclass.blogsky.com/

از اطلاع رسانی ممنون
لطفاً سایز فونت مطالب را کمی بزرگ تر کنید
از نظر توجه و مطالعه خیلی بهتر است
فونت روزنامه ای مناسب وبلاگ نیست .

سلام
ممنون از توجه و ابراز لطف شما
مطالب ارائه شده با توجه به هدف ایجاد وبلاگ و با استفاده از منابع مختلف تهیه و ارائه می شود .امیدواریم با توجه به نظرات شما و سایر دوستان لحظات پر باری را برای مخاطبینمان فراهم آوریم.

والعاقبه للمتقین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد