گلهای بوستان انقلاب

وبلاگ اطلاع رسانی پایگاه مقاومت شهید دهنوی محله میرآباد ارجمند شهرستان نرماشیر

گلهای بوستان انقلاب

وبلاگ اطلاع رسانی پایگاه مقاومت شهید دهنوی محله میرآباد ارجمند شهرستان نرماشیر

فاجعه غزه

در حالیکه فلسطینی های ساکن غزه زیر شدیدترین فشارهای ناشی از محاصره نظامی توسط ارتش صهیونیستی قرار گرفته اند. جهان همچنان در برابر این فاجعه چشم فرو بسته و سکوت مرگبار اختیار کرده است .
در حالیکه بستن گذرگاه های غزه بدست نظامیان صهیونیست وارد بیست و ششمین روز خود شده است وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد گذرگاه های باریکه غزه همچنان بسته می ماند.
رژیم صهیونیستی با بستن کامل گذرگاه های غزه مانع از ورود دارو مواد غذایی و سوخت به این منطقه شده است .
براساس این گزارش در روزهای اخیر غزه با بدترین شرایط انسانی روبرو شده است .
نیروگاه برق غزه هم روز گذشته به علت تمام شدن سوخت از فعالیت باز ایستاد.
کنعان عبید معاون رئیس بخش انرژی غزه به خبرگزاری فرانسه گفت : این نیروگاه باوجود ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات مورد نیاز فعالیت نسبی خود را از سر گرفته بود و برای راه اندازی آن از تجهیزات یدکی ساخت داخل استفاده می شد.
در این اوضاع حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و غزه پیوسته ادامه دارد به طوری که بامداد دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی در عملیاتی در نابلس درکرانه باختری 8 فلسطینی را به اسارت گرفتند .
منابع بیمارستانی در غزه نیز از زخمی شدن سه فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست خبر دادند .
در این حال صدها شهروند ساکن غزه روز یکشنبه برای گرامیداشت یاد 263 بیمار فلسطینی که به علت نبود برق دارو و ملزومات بیمارستانی جان خود را از دست دادند تحصن کردند.
در این میان اتحادیه عرب هم تنها به هشدار شفاهی به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله گسترده و قریب الوقوع احتمالی به غزه بسنده کرد.
از سوی دیگر کارن ابوزید رئیس آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی آنروا از احتمال اشاعه کم خونی در بین ساکنان نوار غزه به دلیل سوتغذیه خبر داد. وی هم چنین از افزایش انواع بیماری ها در نوار غزه به دلیل محاصره این منطقه و عدم امکانات پزشکی و دارویی خبر داد.
محسن ابورمضان عضو کمیته بین المللی مبارزه با تحریم نوار غزه نیز از جامعه بین المللی خواست تا با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی این رژیم را وادار به بازگشایی گذرگاه ها و ورود کمک های انسانی و غذایی به نوار غزه کنند تا از وقوع فاجعه انسانی جلوگیری شود.
وی در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد : محاصره نظامی اسرایل علیه غزه و بستن گذرگاه های این منطقه مجازات گروهی مردم فلسطین است و اشغالگران می خواهند با گرسنه نگه داشتن مردم آنها را به دلیل مقاومت شان در برابر اشغالگری مجازات کنند.
این مقام کمیته بین المللی مبارزه با تحریم گفت : اسراییل تاکنون از فعالیت 30 سازمان حقوق بشر در اراضی فلسطینی تحت اشغال و ورود آنها به غزه جلوگیری کرده است .
طاهر نونو سخنگوی دولت حماس نیز تاکید کرد : با توجه به تداوم حملات اسراییل علیه ملت فلسطین عملا آتش بس با اشغالگران لغو شده است .
وی گفت : اسراییل به هیچ یک از تعهداتش در قبال آتش بس از جمله توقف حملات بازگشایی گذرگاه ها و لغو محاصره غزه عمل نکرده است .
در همین حال داوود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر حق گروه های مقاومت در واکنش به حملات مداوم رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان محاصره شده در نوار غزه تاکید کرد.
ابوحمزه سخنگوی اطلاع رسانی گردان القدس شاخه نظامی این جنبش نیز نسبت به تداوم اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری و نوار غزه هشدار داد.
وی افزود : تا زمانی که اشغالگران به آتش بس پایبند نیستند سخن گفتن از تمدید آتش بس امکان پذیر نیست .
این مقام نظامی جنبش جهاد تاکید کرد : طی ماه آبان 17 فلسطینی در حملات اسراییل علیه غزه به شهادت رسیدند و تحریم غزه و بستن گذرگاه ها نیز هم چنان ادامه دارد به همین دلیل گردان القدس واکنش به این اقدامات را امری واجب می داند و حملات موشکی به شهرک های سدروت و عسگلان در واکنش به این اقدامات صورت گرفته است .
اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش حماس نیز از گروه های فلسطینی خواست تا در خصوص تداوم آتش بس با رژیم اشغالگر تجدیدنظر کند.
وی عنوان داشت : ادامه آتش بس با توجه به شرایط کنونی و عدم پایبندی اشغالگران به تعهداتشان دشوار به نظر می رسد. در همین حال سازمان های زنان حزب الله لبنان با برپایی تظاهراتی در جنوب این کشور خواستار شکستن محاصره غزه شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی را در اعلام همبستگی و همدردی با مردم غزه سر داده و اقدامات اشغالگران در این منطقه را محکوم کردند.
تظاهر کنندگان که پرچم های لبنان فلسطین و پرچم های مقاومت را در دست داشتند با در دست گرفتن پلاکاردهایی حمایتشان را از ملت محاصره شده غزه اعلام کردند.
این تظاهرات تا مقابل یکی از مراکز کنترل مرزی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و با سر دادن شعارهایی علیه اشغالگران ادامه یافت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد